מוזמנים לצפות כיצד בונים את חווית הלקוח שלכם וממנפים זאת להצלחה עסקית.
בעולם העסקי של היום, שבו המוצרים והשירותים הופכים דומים יותר ויותר ונאמנות הלקוחות הולכת ויורדת, עולה השאלה - מה באמת יכול להבדיל בין עסק מצליח לכזה שנשאר מאחור? בשיחה מרתקת בין בני פלומן ואיריס זרזבסקי, יועצת אסטרטגית לשיווק וחווית לקוח, נחשפת התשובה: חווית הלקוח.
איריס, בעלת ניסיון עשיר בחברות ענק כמו יוניליוור וובנק דיסקונט, מגדירה חווית לקוח כתפיסה כוללת הנוצרת אצל הלקוח מהאינטראקציות שלו בכל נקודות המגע עם הארגון. זה מתחיל מהפרסום הראשוני, עובר דרך תהליך השיקול והרכישה, ונמשך עד לשירות שלאחר המכירה. היא מדגישה שזה הרבה מעבר לשירות לקוחות בלבד - זו תפיסה שצריכה לחלחל לכל רובדי הארגון.
הדיון מעמיק לעולם ה-B2B, שם חווית הלקוח מקבלת משנה חשיבות. בני ואיריס מסבירים כיצד בעוד שחברות רבות מסתמכות על אנשי מכירות ליצירת קשרים, חשוב לנהל את מערכת היחסים עם הלקוח ברמה ארגונית. הם מתארים את האתגרים הנובעים ממודל התגמול המסורתי של אנשי מכירות, שלעתים מתמקד בטווח הקצר על חשבון בניית מערכות יחסים ארוכות טווח.
איריס מובילה אותנו למסע בזמן, מסבירה כיצד התפתח תחום חווית הלקוח בעשור האחרון. היא מתארת את הירידה בנאמנות צרכנים, שנובעת בעיקר מהקושי ליצור בידול משמעותי בין מוצרים ושירותים. היא מספרת על הימים שבהם חברות ניסו ליצור בידול באמצעות קמפיינים רגשיים יקרים, ומסבירה מדוע גישה זו הפכה פחות אפקטיבית, במיוחד עבור הדורות הצעירים.
השיחה גולשת לדוגמאות מרתקות מהשטח. איריס ובני מנתחים את המקרה של חברת הוט, שסבלה מנטישת לקוחות משמעותית בשל בעיות בשירות. הם מסבירים כיצד בעיות בחווית הלקוח יכולות להשפיע לא רק על שימור לקוחות קיימים, אלא גם על היכולת לגייס לקוחות חדשים. מנגד, הם מציגים את המקרה המעניין של נטפליקס, שביצעה מהלך נועז של ביטול מנויים ללקוחות לא פעילים, מה שהוביל דווקא לחיזוק האמון בחברה ולגידול בהכנסות בטווח הארוך.
אחד הרגעים המרתקים בשיחה הוא כאשר איריס מציגה מודל שפיתחה למיפוי מסע הלקוח ולזיהוי גורמי השורש לנטישה. היא מסבירה כיצד המודל עוקב אחר הלקוח מהרגע שבו הוא עדיין לא מכיר את החברה ועד לשלב שבו הוא הופך לממליץ נלהב. היא מדגישה את חשיבות זיהוי הנקודות הקריטיות לאורך המסע, במיוחד בשלב ה"אונבורדינג" - השלב הראשוני לאחר הצטרפות הלקוח.
הדיון לא מתעלם מהאתגרים של העידן הדיגיטלי. בני ואיריס מעמיקים בסוגיות הייחודיות של חווית לקוח בעולם ה-e-commerce. הם מדברים על חשיבות ממשק המשתמש, על הצורך בפישוט תהליך הרכישה, ועל השימוש בדאטה לצורך פרסונליזציה של ההצעות ללקוח. איריס מספקת תובנות מעשיות כיצד חברות יכולות לשפר את חווית הלקוח הדיגיטלית שלהן.
לקראת סוף השיחה, איריס מסבירה כיצד שיפור בחווית הלקוח משפיע ישירות על תוצאות עסקיות. היא מפרטת כיצד זה מוביל לשיפור בשימור לקוחות, להגדלת ההכנסה מלקוח קיים, ואפילו לגיוס לקוחות חדשים דרך המלצות. היא מדגישה שחווית לקוח היא לא רק "nice to have", אלא מרכיב קריטי בהצלחה העסקית.
בני ואיריס מסיימים בדיון על האתגרים ביישום אסטרטגיות חווית לקוח בארגונים. הם מתייחסים לקושי בשינוי תרבות ארגונית, לאתגרים במדידת ההשפעה הישירה על התוצאות העסקיות, ולצורך בשינוי תפיסתי בכל רמות הארגון.
השיחה בין בני פלומן ואיריס זרזבסקי מספקת מבט מעמיק ומקיף על עולם חווית הלקוח. היא חושפת את המורכבות של התחום, את ההזדמנויות הטמונות בו, ואת האתגרים ביישומו. עבור כל מי שמעוניין להבין כיצד לשפר את הקשר עם לקוחותיו ולהוביל את העסק שלו קדימה בעידן התחרותי של ימינו, הסרטון המלא מציע תובנות נוספות, דוגמאות מפורטות והסברים מעמיקים שיכולים לשנות את האופן שבו אתם תופסים ומיישמים חווית לקוח בארגון שלכם.
Comments