מאת בני פלומן
מעקב אפקטיבי אחר לקוחות פוטנציאליים הוא מיומנות קריטית עבור כל איש מכירות או שיווק. כדי לסייע לכם למקסם את הסיכויים להפוך ליידים ללקוחות, פיתחנו את מודל ה-5T - מסגרת עבודה הכוללת חמישה רכיבי מפתח שמשתלבים יחד ליצירת אסטרטגיית מעקב מנצחת.
Timing (תזמון) - 1
תזמון המעקב הוא קריטי. מעקב מהיר מדי עלול להרתיע לקוחות פוטנציאליים, בעוד מעקב איטי מדי עלול לגרום להם לאבד עניין או לפנות למתחרים. העיתוי האידיאלי תלוי בגורמים כמו מורכבות המוצר, אורך מחזור המכירה, והתנהגות הלקוח הפוטנציאלי. כללי אצבע טובים הם לשלוח מעקב ראשוני תוך 24 שעות, ולהתאים את תדירות המעקב לשלב הספציפי במסע הרכישה של הלקוח.
Tailoring (התאמה אישית) - 2
לקוחות פוטנציאליים רוצים להרגיש מוערכים כאינדיבידואלים, לא כעוד שם ברשימה. השתמשו במידע שאספתם כדי להתאים אישית את תוכן המעקב לצרכים, אתגרים והעדפות הספציפיים של כל ליד. הזכירו פרטים מהאינטראקציות הקודמות, והציעו תובנות ופתרונות הרלוונטיים למצבם הייחודי.
Trust (אמון) - 3
אמון הוא המטבע של עולם המכירות. לקוחות פוטנציאליים לא יתקדמו במסע הרכישה אם הם לא סומכים עליכם ועל היכולת שלכם לעזור. הרוויחו את אמונם על ידי שיתוף תוכן מועיל, מענה על שאלות בכנות, ועמידה בהבטחות. הפגינו שאתם מומחים בתחום שלכם, ושהמוטיבציה העיקרית שלכם היא הצלחת הלקוח, לא סגירת העסקה.
Touchpoints (נקודות מגע) - 4
נקודות מגע חוזרות בונות מּוּדָעוּת, אמון וקשר עם לקוחות פוטנציאליים. השתמשו במגוון ערוצים כמו אימייל, טלפון, רשתות חברתיות וכנסים כדי לשמור על קשר עקבי. התאימו את ערוץ המעקב להעדפת התקשורת של הלקוח הפוטנציאלי ולשלב במסע הרכישה. למשל, אימייל עשוי להיות מתאים לשלבים מוקדמים, בעוד שיחת טלפון או פגישה פנים מול פנים יכולים להיות אפקטיביים יותר בשלבים מתקדמים יותר.
Testing (בדיקה) - 5
מעקב הוא לא מדע מדויק - מה שעובד עם לקוח פוטנציאלי אחד לא בהכרח יעבוד עם אחר. בדיקה מתמשכת ואופטימיזציה הם המפתח לשיפור הביצועים. עקבו אחר מדדים כמו שיעורי פתיחה, תגובה והמרה עבור כל אסטרטגיית מעקב. נסו וריאציות שונות כדי לזהות מה מביא לתוצאות הטובות ביותר עם קהל הליידים הספציפי שלכם. הקפידו ללמוד מכל אינטראקציה והתאימו את הגישה בהתאם.
הקסם של מודל ה-5T נובע מהאופן שבו כל רכיב משתלב ותומך בשאר. תזמון נכון מאפשר התאמה אישית מדויקת; התאמה אישית בונה אמון; אמון מעודד לקוחות להגיב לנקודות מגע חוזרות; ובדיקה מאפשרת לשפר את כל ארבעת התחומים האחרים. יחד, חמשת הרכיבים יוצרים מערכת עוצמתית שמניעה תוצאות.
בסופו של דבר, מעקב אפקטיבי הוא אומנות המאזנת בין שיווק למכירות, אוטומציה לאישיות, והתמדה לסבלנות. על ידי יישום מודל ה-5T, תוכלו לשלוט באומנות הזו, לטפח יותר יחסים ולהאיץ את הצמיחה של העסק שלכם.
הוספת מדדים למודל ה-5T למעקב אפקטיבי אחר לקוחות פוטנציאליים
כדי להפוך את מודל ה-5T לכלי יישומי יותר, חשוב להגדיר מדדים ברורים עבור כל רכיב. מדדים אלה יאפשרו לכם לעקוב אחר הביצועים לאורך זמן, לזהות תחומים לשיפור, ולהעריך את האפקטיביות הכוללת של אסטרטגיית המעקב שלכם.
Timing (תזמון) .1
- זמן תגובה ממוצע: המספר הממוצע של שעות או ימים מרגע הפנייה הראשונית ועד למעקב הראשון.
- תדירות מעקב: המספר הממוצע של פעולות מעקב לליד בחודש או ברבעון.
- המרת תזמון: שיעור הלידים שהפכו ללקוחות בכל מסגרת זמן (למשל, שבוע, חודש, רבעון).
Tailoring (התאמה אישית) .2
- ציון התאמה אישית: דירוג איכותי (למשל, 1-5) של רמת ההתאמה האישית בכל אינטראקציית מעקב.
- שיעור תגובה מותאמת אישית: אחוז הלידים שמגיבים לתוכן מותאם אישית לעומת תוכן גנרי.
- זמן שהייה מותאם אישית: משך הזמן הממוצע שלידים מבלים בצפייה בתוכן מותאם אישית.
Trust (אמון) .3
- ציון NPS: ציון Net Promoter Score המודד את נכונות הלידים להמליץ על החברה או המוצר לאחרים.
- דירוג אמון: סקר איכותני המודד את רמת האמון שלידים חשים כלפי החברה או איש המכירות.
- התנהגות בניית אמון: תדירות פעולות בונות אמון, כגון שיתוף תוכן ערכי או עמידה בהבטחות.
Touchpoints (נקודות מגע) .4
- ערוצי מעקב: מספר ומגוון הערוצים (למשל, אימייל, טלפון, רשתות חברתיות) המשמשים למעקב.
- נקודות מגע לפי שלב: המספר הממוצע של נקודות מגע בכל שלב במסע הרכישה של הלקוח.
- ציון מעורבות: דירוג איכותני של עומק האינטראקציה והמעורבות בכל נקודת מגע.
Testing (בדיקה) .5
- שיעורי המרה לפי וריאציה: שיעור ההמרה עבור כל וריאציה של תוכן, עיתוי או ערוץ מעקב.
- שיפור המרה: השיפור באחוזים בשיעורי ההמרה לאורך זמן כתוצאה מבדיקות ואופטימיזציה.
- מהירות הבדיקה: תדירות הפעלת בדיקות ויישום שינויים מבוססי נתונים.
שליטה ובקרה
כדי לקבל תמונה מקיפה של הביצועים, שקללו את הציונים מכל הקטגוריות ליצירת דירוג כולל. ניתן להקצות משקלות שונים לכל קטגוריה בהתאם לחשיבותה האסטרטגית. לדוגמה:
- תזמון: 20%
- התאמה אישית: 25%
- אמון: 30%
- נקודות מגע: 15%
- בדיקה: 10%
דירוג משוקלל מעל 80% מצביע על אסטרטגיית מעקב חזקה, בעוד דירוג מתחת ל-60% מרמז על צורך בשיפור משמעותי. בנוסף לניקוד הכמותי, הקפידו לנתח את המגמות והתובנות האיכותניות שעולות מהנתונים. למשל, אם ציוני ההתאמה האישית גבוהים אך שיעורי ההמרה נמוכים, ייתכן שמיקוד רב מדי בהתאמה אישית מתרחש על חשבון קריאות לפעולה אפקטיביות.
זכרו, מדידה היא לא מטרה בפני עצמה - היא כלי לשיפור מתמשך. השתמשו בתובנות מהמדדים כדי לחדד את התזמון, ההתאמה האישית, בניית האמון, נקודות המגע והבדיקות שלכם. ככל שתשכללו את יישום מודל ה-5T, כך תשפרו את יכולת המעקב שלכם ותניעו תוצאות עסקיות טובות יותר.
לבחינת המצב בפעילות שלכם, נוכל לסייע בקריאת מצב קיים ותהליך השיפור הנדרש.
לתיאום שיחה- קישור או למייל benny.fluman@match-b2b.com
Comments